Dag 18 & 19

17 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

Dag 18
Dit was 1e paasdag. S’morgens weer een fijne kerkdienst meegemaakt, de laatste hier helaas alweer  en daarna gezellig  koffie gedronken en ook Sylvanie, de dochter,  kwam met haar kinderen
en ze brachten heerlijke eigengemaakte worteltaart mee.

Ik besef me elke dag weer hoe dankbaar ik ben dat we dit  mogen meemaken, het is zo bijzonder  en ook dat we dit  samen hebben mogen beleven.
Halverwege de middag kwam Jelvin, een van de zonen van Jan-Willem en Anne-Marie
ook hier en er werd begonnen aan de voorbereiding voor de braai, ( barbecue) want Anne-Marie en Jan-Willem willen deze dagen ook samen met de kinderen vieren en de mamma’s, zoals  de vrouwen die in het kinderhuis  werken genoemd worden. Nadat de voorbereidingen klaar waren en iedereen er was hebben we heel gezellig samen gegeten, zo leuk! Er werd door sommige kinderen al gevraagd  of ik een kaart wil sturen op hun verjaardag, maar het is nooit zeker of de post aankomst, maar ik heb beloofd te mailen. Ja het aftellen kan nu beginnen en sommige kinderen vinden het niet leuk dat we weggaan en   waren dan  ook erg knuffelig. Het is ook niet leuk voor hen en voor ons is het ook best raar, je hebt wel een band met ze opgebouwd. Aan het einde hebben we nog chocolade paashaasjes uitgedeeld en  nadat we nog even gezellig met de familie hadden nagepraat, gingen we om 22.00 u slapen.

Dag 19, tweede paasdag

Tweede paasdag wordt hier familiedag genoemd.
Jan-Willem  en ik hebben wat voorbereidingen getroffen om nog een deel beton te storten, helaas zal het niet helemaal af komen.  Tevens heb ik nog een buitenlamp verplaatst.
Annemieke  en Anne-Marie hebben vandaag weer inkopen gedaan voor de bingo.
’S Middags om drie uur hebben we voor de laatste keer bingo met de kinderen gespeeld met leuke prijsjes en na afloop hebben we gezellig met elkaar gegeten, Kentucky fried chicken en drinken met prik, dit krijgen ze bijna nooit, de  kinderen smulden. Dit was meteen ook een afsluiting voor onze tijd hier, omdat de kinderen morgen ook weer naar school gaan. Het was erg gezellig en ik  heb de kinderen en Anne- Marie en Jan- Willem nog toegesproken nadat zij ons ook hadden bedankt.
Het was weer een geslaagde dag.

Morgen nog ėėn volle dag en leuke dingen doen.

Tot zover groetjes uit zuid Afrika.

Liefs Annemieke en Peter

1. Ina:
    18 april 2017
    Goedemorgen, wat een mooie plaatjes en wat een mooie kinderen.
    Het afscheid zal niet meevallen er zal wel een traantje weggepinkt moeten worden.
    Maar weet waar jullie weer weg moeten gaan , zullen anderen het weer oppakken.
    God weet wat ze stuk voor stuk nodig hebben en Hij zal ervoor ze zijn, vertrouw daarop.
    Fijne dagen nog daar, en dan nog heerlijk op een welverdiende vakantie.❤️❤️
  2. Pa:
    18 april 2017
    Dat was dan het eerste deel van jullie reis. Uit de verslagen blijkt dat jullie naast de kinderen er zelf ook veel van hebben genoten en dan is het afscheid altijd moeilijk maar je neemt het wel mee in je herinneringen. Het zijn drie weken geweest die jullie nooit weer zullen vergeten.
    Nu komt er nog iets moois achter aan en daar wens ik jullie ook veel plezier mee. De grote vijf komen er aan hopelijk.

Groetjes
  3. Caty:
    Hey zussie en zwager
    Super wat jullie gedaan hebben! Het afscheid zal niet meevallen maar in Nederland wachten ook weer velen op jullie.
    Fijne week nog. Liefs John en Caty
  4. Nelly Wieringa:
    18 april 2017
    Inderdaad, afscheid nemen is nooit leuk, maar jullie hebben wel wat fijns weer opgebouwd.
    De prachtige foto's spreken voor zich.
    En na gedane arbeid is het goed om op vakantie te gaan en kunnen jullie er nog veel over praten samen.
    Veel plezier nog en daarna een goede terugreis gewenst.
  5. Martin en Irma:
    18 april 2017
    Hartstikke fijn dat jullie met een goed gevoel kunnen terug kijken op de afgelopen drie weken.
    Nog een hele fijne vakantie verder gewenst.

Hartelijke groet uit Assen
  6. Emma:
    18 april 2017
    Een onvergetelijke tijd voor jullie! Heel veel plezier gewenst op de verdere reis. groetjes,
    Emma
  7. Jan en Tina:
    Lieve Peter en Annemiek
    Ja het zit er bijna weer op. Maar wat heerlijk dat jullie samen zo ontzettend ervan hebben genoten. Natuurlijk zal het best wel moeilijk zijn om afscheid te nemen van allemaal want je bouwt wel een band met elkaar op. Maar ja aan alles komt een eind en wie weet wat de toekomst gaat brengen. In ieder geval geniet ook nog even heerlijk van jullie weekje samen. Tot gauw. Liefs Jan en Tina.
  8. Jan Willem en Anne Marie:
    19 april 2017
    Ook an ons even een grote dank aan jullie voor de 3 weken die jullie hier waren.
    Er is veel werk verzet maar we mochten ook bemoedigd worden door jullie geloof en liefde.
    Niet alleen voor de kinderen moeilijk om afscheid te nemen maar ook voor ons.
    Mogen jullie erg genieten. Zuid Afrika is heel mooi .
    Fijne tijd en.. hartelijk bedankt
  9. Bonnie en Reinder Meertens:
    23 april 2017
    Lieve Peter en Annemieke,

Met veel bewondering hebben we jullie uitgebreide verslag gelezen. Het heeft grote indruk op ons gemaakt, hetgeen jullie beleeft hebben, en wat jullie gedaan hebben voor deze kinderen. Het zal jullie genoegdoening gegeven hebben, wat jullie betekent hebben in de hulp en omgang en beleving naar deze kinderen.
    Het moet dan ook een emotioneel afscheid geweest zijn, omdat je zeker een band opbouwt, de afgelopen weken. Je wilt zoveel meer geven en betekenen voor hen.
    Het moet een onvergetelijke ervaring geweest zijn voor jullie.

Genieten jullie nu van jullie vakantie, en we wensen jullie alvast een goede en veilige terugreis op 27 april,
    Tot weerziens, liefs van ons.
    Bonnie en Reinder.