Dag 22 - 26 Vakantie Krugerpark

25 april 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Dag lieve volgers,

Dag 1 kruger
Daar zijn we weer en we zullen jullie “ bijpraten “ over de dagen dat we ons nu bevinden in het Krugerpark. Allereerst was het heel raar toen we aankwamen in het hotel in Johannesburg om weer in de luxe te komen en weer op ons zelf te zijn. Nadat we de volgende dag met een heel klein vliegtuig,   ( 30 personen)  richting Phalaborwa vlogen, een vlucht van een uur en voor de hoofdingang konden uitstappen, kon ons avontuur voor het Krugerpark gaan beginnen. Voor de  volgende dag stond er  een safari jeep geboekt. Om 6.30 u vertrokken we met een groep van zes personen richting het Krugerpark. Het was helaas  koud en regenachtig weer  toen we vertrokken en na bijna een uur rijden, zagen we de eerste  olifanten en niet veel later waren het  er zelfs twee op nog geen 6 meter afstand,  wat zijn dit geweldige mooie dieren om te zien. We bleven heel stil zitten zoals ons was opgedragen en nadat het dier de verharde weg was opgelopen en de chauffeur hem zo dicht mogelijk probeerde te volgen, gaf de olifant al snel aan dat ie het welletjes vond. Hij keek om, schudde met z’n  oren en maakte  een geluid,  dat was toen echt het moment dat we er van door moesten gaan. Wat was dat een geweldige belevenis en wat zou deze dag ons nog meer brengen?   Na een uur stopten we en kregen we een heerlijk ontbijt  en lekkere warme koffie, zodat we even weer op temperatuur konden komen. Na nog even wat rondgekeken te hebben bij een souvenirswinkel gingen we weer verder. We hebben die dag diverse bokken, olifanten, giraffen, zebra’s o.a. gezien. Ook hebben we een luipaard gespot die aan het jagen was maar helaas hebben we dat niet kunnen vastleggen.

Dag 2 kruger
Ook dag 2 hebben we een ochtend en een avond safari gehad en hebben we dezelfde dieren kunnen zien. Tussendoor hebben we lekker kunnen relaxen en hadden we de tijd voor ons zelf.

Dag 3 Kruger
Weer vroeg op staan ene we hebben de Blade canyon tour gedaan, met erg mooie vergezichten. We waren met ons tweetjes en met onze “privé” chauffeur Donald,  die ons rond heeft rond gereden.

Dag 4 kruger en naar een nw locatie
Vandaag stond de kruger bush wandeling op het programma. De wekker stond om 4 uur en toen we wakker werden regende het heel erg hard. Na overleg met de Rangers van het Krugerpark zijn we toch vertrokken en gelukkig was het in het Krugerpark droog. Wij waren wederom met ons tweeën en we hadden twee begeleiders bij ons de gewapend waren met geweren. We hebben 1,5 uur in de bush gelopen en alleen spinnen gezien maar geen wilde dieren. Maar alleen de gedachten dat je iets kunt tegen komen was leuk. Het was een andere ervaring dan alleen de dieren te zien vanaf de weg. Terug hebben we de koffers gepakt en zijn we verhuisd naar de rivier logde van Sefapane.
We zijn daar door twee hele lieve dames ontvangen en er stond een drankje voor ons klaar en wat snacks. Het is hier zo mooi, adembenemend, we hebben een schitterend uitzicht op de rivier waar we de krokodillen zien liggen en de nijlpaarden. Er zijn hier in totaal vijf huisjes en wij zijn er met nog een stel. We hebben gezamenlijk gegeten en ervaringen uitgewisseld.
We zijn op tijd naar bed gegaan en wilden  om 21.30 uur het licht uit doen toen Annemieke in ėėn keer begon te schreeuwen en wat bleek we hadden een vleermuis in ons huisje zitten. Ik heb de deur open gedaan en het licht aangedaan buiten en zo is de vleermuis uiteindelijk uit het huisje gegaan.
De volgende morgen stonden we weer op tijd op voor een ochtend safari en ik was als eerste buiten en wat bleek achter ons huisje 5 meter achter ons, heeft vannacht een olifant gelopen en heeft daar zijn ontlasting laten gaan. Even later zagen we de dader nog vlakbij lopen.
Al met al een hele mooie en leuke ervaring en zeker de moeite waard om deze trip in de kruger te maken.
Morgen gaan we weer naar huis en zit het er weer op. We hebben veel gezien en beleeft en wij hopen dat jullie hebben kunnen meegenieten van de mooie foto’s

Bedankt voor alle lieve  reacties.
Peter en Annemieke

1. Emma:
    Geweldig! Goede reis terug gewenst! grtjes Emma
  2. Irma en Richard:
    25 april 2017
    Wat een mooie verhalen om te lezen.We zijn erg benieuwd naar de foto's.
  3. Nelly Wieringa:
    25 april 2017
    Spannende verhalen hoor, jammer van het weer.
    Wensen jullie een goede thuisreis.
  4. Nicotien:
    Buuv en buum,
    Mooi verhaal en spannend.
    Peter weer als de dappere ridder die de vleermuizen te lijf gaat.
    Alle voorbereidingen voor een feestelijk onthaal zijn klaar. Heel nl vlagt op donderdag.
    Mooi weer is ook besteld.

Goei vluch, en sien jou later.
    Nicotien.
  5. Ina:
    25 april 2017
    Een hele goede goede reis terug. We hebben genoten van jullie avontuur, dank je wel daarvoor. We horen nog eens heel graag jullie verhalen. Eerst maar even nagenieten van alles.❤️❤️
  6. Stelian en Anca:
    5 mei 2017
    Hey Peter en Annemiek,
    Zo te lezen, en te zien hebben jullie een prachtige vakantie gehad.
    De olifanten waren zeker vriendelijker dan ze overkwamen;-)))
    Jullie hebben blijkbaar erg van genoten en hopenlijk volgen er meer avonturen die jullie samen gaan beleven.
    We blijven jullie volgen.
    De groetjes,