Dag 17 wat een bijzondere dag

15 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

beste volgers,

Vandaag een drukke en bijzondere dag.
Vandaag hebben Jan-Willem en Anne-Marie de kinderen uit Thubelihle opgehaald om hen een gezellige dag te geven. De voorbereidingen waren al vroeg in de ochtend aan de gang, Jan-Willem schilde de aardappelen en wortelen en Anne-Marie deed de inkopen.
Ook kregen ze hulp van een vd meiden uit het kinderhuis en van de mamma’s van het kinderhuis.
Terwijl Peter en ik  een estafette van spelletjes hadden uitgezet, verzamelden de eerste kinderen zich om 11.30 u op het speelveld.
Dit  is tegenover het kinderhuis en nadat er door Peter very good in het Engels de spelregels waren uitgelegd en er  groepjes waren gevormd konden we van start gaan. Nadat iedereen alle spelletjes had gespeeld was het tijd voor een verfrissing.
De kinderen konden lekker gaan zwemmen en als je je bedenkt dat er zo’n 50 kinderen waren, dan kun je wel nagaan dat het een gezellige boel was.  Wat genoten de kinderen en vooral de kinderen van thubelihle die nooit zwemmen, vonden het geweldig. Zo mooi om te zien! Dit alles werd  goed in de gaten gehouden door badmeester Jan-Willem  Vervolgens was het  tijd om te gaan eten. S’morgens was er al  in een hele grote pot op hout gekookt en daarin zaten aardappelen, wortelen, uien en 10 kilo vlees. Toen iedereen klaar was met eten en we nog wat leuke liederen zongen met gebaren erbij was het tijd voor het paasverhaal. Anne- Marie  vertelde dit zo mooi en met zoveel  passie, wat een bijzondere vrouw en ook Jan-Willem, deze lieve mensen geven zoveel liefde aan de kinderen, ontroerend om te zien.

Daarna gingen de kinderen weer terug naar huis, naar de town ships, en ze  kregen per gezin eten mee een badhanddoek, kleding en een zakje met snoep.

Wat een leuke en zeer bijzondere dag dat we dit konden mee maken en te zien wat shelter  ministries doet.

Peter en Annemieke

1. Betty:
    16 april 2017
    Heel mooi om jullie verslag weer te lezen.
    Ook prachtig dat het jullie zelf zo'n goed gevoel geeft en dat jullie elke dag ervaren dat het zo gewaardeerd wordt.
    Zoals Anne-Marie het paasverhaal vertelde heb ik het 40 jaar geleden ook vaak verteld met een flanelbord en flanelplaten.
    Die liggen bij ons al in het museum nu alles via de computer op digiborden wordt getoond. Maar met de ouderwetse sfeerplaten komt het verhaal heel goed binnen. Leuk om te zien. Het schiet inmiddels al op voor jullie.
    Nog een paar mooie dagen gewenst bij de kinderen en dan samen nog nagenieten tijdens jullie vakantieweek.
    Dikke kus KB