Dag 15 spelletjes en beton storten

13 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

beste volgers,

Vandaag zijn we weer druk bezig geweest en hebben we een deel afgegraven zodat er een beton kon worden gestort. Je kunt wel zeggen dat het redelijk zwaar werk is om het allemaal goed te krijgen. Ook is  de afvoer van de douche en wc  gerepareerd.
Annemiek heeft vanmorgen geknutseld met de kinderen, ze hebben een happertje gemaakt van vouwblaadjes. Hiermee kun je op een speelse manier allerlei vragen bedenken en hierin opschrijven. Zie foto.
Het evangelie wordt de kinderen hier door Anne-Marie op een fijne manier bijgebracht en ik dacht dit is een mooie manier om hun bijbelkennis te testen d.m.v. het “happertje”, ze kennen de bijbel erg goed. Ook hebben de oudere meiden een spiegel gekregen van Anne-Marie en deze leuk versierd, ze vonden het  erg leuk om te doen. Vanmiddag nog wat spelletjes gespeeld en daarna hebben we heerlijk gegeten van Anne-Marie haar stoofschotel, ze kan heerlijk koken. Vanavond zijn we naar de kerk geweest, heel bijzonder om het avondmaal te vieren in Zuid-Afrika en het was een prachtige dienst. Peter heeft vanavond nog voetbal gekeken met een vd jongens terwijl ik het verslag schrijf. Ik bedacht me vandaag weer hoe blij ik ben dat we hier mogen zijn en we misschien een klein lichtje mogen zijn in het leven van deze lieve schatten. Want het doet pijn als je weet wat deze kinderen allemaal hebben meegemaakt.

Lieve mensen, vanuit Kriel: een heel gezegend paasfeest.

Liefs Peter en Annemieke

1. Pa:
    13 april 2017
    Na dit verhaal krijg ik steeds meer het gevoel dat jullie het steeds leuker gaan vinden en steeds ook zelf meer gaan beseffen dat hetgeen jullie daar doen iets toevoegd aan het welzijn van de kinderen en daar doe je het toch voor . Groetjes
  2. Irma en Richard:
    13 april 2017
    Erg mooi om al die verslagen te lezen en dat jullie zoveel kunnen doen!
  3. Jan en Tina:
    14 april 2017
    Wat geweldig dat jullie zo veel voor deze kinderen kunnen betekenen. Ben heel benieuwd naar al jullie verhalen als jullie straks terug zijn.
    Wij wensen jullie met zn allen ook hele fijne paasdagen toe. Veel liefs Jan en Tina
  4. Jan en Tina:
    14 april 2017
    Wat geweldig dat jullie zoveel voor die kinderen kunnen betekenen! !!
    Ben zeer benieuwd straks naar jullie reisverhalen. Hele fijne paasdagen toegewenst met zn allen. Veel liefs Jan en Tina
  5. Ina:
    15 april 2017
    Heel mooi om te lezen dat jullie een lichtje voor deze kinderen zijn. Het is erg verdrietig zoveel kinderen meekunnen maken in het leven.
    Verspreid maar de geur van Christus daar, door ze veel liefde te geven.
    Jullie aanwezigheid daar wordt niet snel vergeten.
    Goede paasdagen toegewenst.
    Liefs, Anne en Ina
  6. Anneke Jansen:
    15 april 2017
    Ik denk dat jullie een heel groot licht zijn in het leven van deze kinderen....Wat een liefde.
    Vrijdagmorgen was ik op het Open Hof en 1 van onze bezoekers vroeg of jij op vakantie was. ik vertelde dat jij en Peter vrijwilligerswerk deden in Afrika en hij vond het geweldig, maar vroeg wel of je gauw weer terug kwam Annemieke, want wij hebben haar hier ook nodig....hahaha ja je wordt gemist.
    Ik wens jullie een fijne paasdagen en tot de volgende verslag.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Groet Anneke.
  7. Peter en Annemieke Smit:
    Lieve Anneke,
    Nog even en ik ben er weer. Zeg dat ook maar tegen onze mannen! Zal wel vreemd zijn om hier alles achter te laten, moet het nog wel een plekje geven, want ik zal het wel gaan missen hoor! Liefs mij
    missen
  8. Caty:
    16 april 2017
    Fijn dat jullie zoveel voor de kids kunnen betekenen.
    Wel terug komen hoor!
    Fijne dagen liefs xx