De voorbereiding

19 maart 2017 - Bedum, Nederland

Het begon allemaal 2 jaar geleden dat Mieke graag vrijwilligerswerk  wilde doen in Zuid Afrika. Het helpen van mensen in nood zit in haar bloed. Na lang zoeken kwamen we via een collega uit bij de organisatie Shelter Ministries ( http://www.shelter-ministries.org/ ) in Kriel. Het is een kleine organisatie met een christelijke overtuiging. Na een intake gesprek in sept 2016 met de stichting was er vertrouwen van beide zijden om met elkaar door te gaan. De volgende dag had Peter al gemaild met Bianca Brons ( http://www.personaltouchtravel.nl/adviseur/bianca-brons/?gclid=CJWllY3H4tICFQcQ0wodJ-4ISg ) uit Zuidhorn, zij is reisadviseuse en we wilden met haar gaan bekijken of we nog een korte vakantie eraan vast konden gaan koppelen. Ook vliegen we op de heenweg samen met nog een andere vrijwilliger, zij is vaker bij dit kindertehuis geweest en Bianca heeft al vroegtijdig stoelen gereserveerd voor in het vliegtuig. Nadat de reis gepland was zijn we begonnen om sponsors te gaan zoeken, want wat is het mooi om ze een donatie te kunnen gaan schenken. Bij de Plus supermarkt hebben we een poster opgehangen zodat de mensen hun statiegeld kunnen schenken aan het kindertehuis. Bij de warme bakker konden de mensen een ''shelterbol '' kopen, dit is een goedgevulde brood met vruchten en spijs, waarvan €1,50 gedoneerd wordt aan Shelter Ministries. Familie en vrienden/buren hebben ons ook goed gesteund zodat we nu al een mooi bedrag hebben en de actie loopt nog tot eind april. Onze lieve schoondochter Irma en haar moeder Dineke kwamen ons ook nog verrassen met een heel mooi bedrag die zij hebben verkregen door allerlei acties op te zetten, fantastisch. Het begint nu spannend te worden en hebben er echt zin in en we laten het maar over ons heen komen.

1. Kevin en Marloes:
    19 maart 2017
    Geweldig initiatief.

Mensen helpen voor het leven. Wij wensen jullie heel veel plezier bij deze onderneming.

We gaan jullie reis zeker volgen en wellicht zijn wij de volgende.

Groet,
    Kevin en Marloes
  2. Tineke:
    21 maart 2017
    Heel knap dat jullie dit gaan ondernemen! Het lijkt me prachtig om dit te kunnen en durven doen. Ik vraag me altijd af wat er van je wordt verwacht en of je dat wel kunt waarmaken, zodat het een drempel wordt die je niet over komt. Maar jullie doen het gewoon!! Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan.
    Ik wens jullie een hele voorspoedige reis toe en Gods zegen voor jullie en het werk dat je in Zuid-Afrika gaat doen!

Lieve groeten, Tineke
  3. Martin en Irma:
    22 maart 2017
    Wij wensen jullie een goede reis en een succesvolle onderneming toe. Dat jullie dromen mogen uitkomen.

Hartelijke groet,
    Martin en Irma
  4. Bonnie en Reinder Meertens:
    26 maart 2017
    We wensen jullie een veilige en goede reis toe. We hopen dat jullie datgene kunnen bewerkstelligen om in de zorg voor de medemensen daar iets kunnen betekenen, en daardoor kunnen bijdragen aan het welzijn van de mensen. We zijn er van overtuigd dat jullie missie daarin zal slagen. We wensen jullie veel succes toe in het doen slagen van jullie plan.
    Geniet van deze mooie reis, het zal een grote indruk op jullie maken!

Veel liefs en hartelijke groeten, Bonnie en Reinder
  5. Ludolf en Ria:
    26 maart 2017
    Dit particulier initiatief van ontwikkelingssamenwerking is van belang voor de bewoners van het kindertehuis Shelter. Een prachtig gebaar van Peter en Annemieke!
    Wij wensen jullie een fijne tijd in Zuid Afrika.

Hartelijke groeten,
    Ludolf en Ria