Dag 10

10 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

Lieve volgers,
Allereerst bedankt voor de leuke reacties, erg leuk om te lezen!
Peter en Jan-Willem zijn vandaag begonnen aan een nieuwe klus, een overkapping maken voor de bus waarmee de kinderen o.a mee naar school worden gebracht. Het is zwaar werk en de jongste kinderen vinden het reuze interessant en zijn niet bij ze weg te slaan. Ik dacht al: waar zijn de kinderen?  Ik hoefde ze daarom vanmorgen niet bezig te houden met knutselen. Ik heb toen wat kasten opgeruimd met knutselmateriaal en na de lunch heb ik 2 kinderen weer bijles gegeven. Daarna hebben we op het speelveld tegenover het kinderhuis touwtje gesprongen. Ik had een heel lang springtouw meegenomen van huis. Op het speelveld staan ook nog andere speeldingen en een paar oude auto’s waar ze al vast kunnen oefenen voor hun rijbewijs.
Helaas moesten we er vroegtijdig mee stoppen want het begon te regenen en te onweren.
Daarna zijn we nog gezellig wezen koffiedrinken bij Sylvanie en haar 2 kinderen, de dochter van Jan-Willem en Anne-Marie, een hele lieve dochter met prachtige kindjes. Peter en Jan-Willem hebben nog wat kieren dichtgemaakt i.v.m. vleermuizen overlast. Dat wil nog weleens voorkomen en ze kruipen zelfs onder de deur door. Na het avondeten begon het weer erg te regenen en te onweren, terwijl ik in de keuken bezig was sloeg de bliksem in, ik schrok me een hoedje! Gelukkig is alles goed gegaan. Tot de volgende verslag maar weer.
Veel liefs van Peter en Annemieke

1. Nicotien:
    Lieve buuv en buum
    Van jullie buuv ook een klein brief.
    Ik zal schrijf in sud afrikaans. Dat is moeilijk nie en als je hardop lees dan goed oefening in spreek sud afrkaanse taal.
    Hier stil zonder buuv praatje., maar is voor doede goel. Voor de kinder in huis.
    We zien mooi foto’s van jullie : gesellie en nuttie daar.
    Gister heb ik gereden tegen auto van Peter. Alleen koplamp stuk , maar met doorzicht plakband geplak. Zie je niks van meer.
    Wens jullie nog mooi weken en gesond weer.
    Dikke knufs van Nicotien
  2. Nelly Wieringa:
    10 april 2017
    Veel interessante dingen lees ik van jullie, fijn dat jullie zoveel goeie dingen doen.
    De kinderen zien er ook lief uit.
    Wens jullie nog veel succes.
  3. Martin en Irma:
    10 april 2017
    Goed om te leren dat het jullie het zo naar de zin hebben.
    Nog veel plezier daar.

Liefs,

Martin en Irma
  4. Rianne:
    10 april 2017
    Zo mooi om jullie verhalen te lezen !!
    Veel plezier nog
  5. Jan en Tina:
    10 april 2017
    Dag 10 alweer. Wat vliegen de dagen toch om. Geweldig dat jullie zo genieten.Is het na zo'n regenbui meteen weer lekker weer of slaat het weer dan ineens helemaal om. Kan me voorstellen dat het voor jullie ook heel leuk is als mensen reageren op jullie verhaal. Liefs Jan en Tina.
  6. Margreet Ausma:
    Dag Annemieke en Peter,
    Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen, wat een bijzondere ervaringen .
    Ik wens jullie heel veel succes en plezier, groetjes uit Winsum !
  7. Pa:
    Dagge jsullie altemaol,

Allodag Annemieke en Peter,

Ik sal schrieven int apart Roons veur mi its makkleks. Wat giet alsmaor snel verbi tis een knippe veur neuze. Tis waardig te spreek dat naost de ukkies jou zelf ook heb zin in wat gebeur. Heb nog veule grap in tiet die nog keumen sal gaat. Mooi prenties wasn bijvoegd.

Handjes zwaai Bompa Pjedro
  8. Ina:
    11 april 2017
    Lieverds, wat kan het daar regenen en onweren nietwaar?
    Ben je dan stiekum ook een beetje bang Mieke?
    Wat goed dat de mannen zoveel werk kunnen verzetten daar.
    Blijf genieten van elke dag het is zeker de moeite waard wat jullie daar doen!
  9. Ina:
    11 april 2017
    Het kan zeker in Afrika veel regenen en onweren.
    Vind je dat ook spannend Mieke?
    Fijn dat een ieder zich daar zo dienstbaar kan maken, sterke mannen handen en Mieke haar liefde vanuit haar hart.
    Geniet van elk moment.
  10. Dirk & Julio:
    Lieve mensen,
    Wat goed van jullie dat je daar vermaken,zal best wel een keertje mee willen maken. Het kan daar ook niet altijd droog zijn. Lijk me gezellig Mieke met die Vleermuizen.Zal je wel bezig houden. Hou de kinderen maar lekker bezig. Nog heel veel plezier beiden.
    Groetjes, Dirk en Julio
  11. Betty:
    11 april 2017
    Leuk verhaal van buuv Nicotien in sud Afrikaans .
    Ook goed om te horen dat het verder heel goed met Peters auto gaat.
    Dikke kus Betty
  12. Ginie Dijkstra:
    12 april 2017
    hallo Annemieke en Peter
    Heb vandaag al jullie verhalen gelezen en de fotos bekeken. Wat een prachtige reis en ervaring zal dat wezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Veel succes en plezier daar.
    groetjes Ginie