Dag 4, zondag/ rustdag

2 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

Lieve volgers,

Vanmorgen vroeg opgestaan om met de familie naar de kerk te gaan. Bij het opstaan bleek er geen stroom te zijn en was het even behelpen. Toen we in de kerk aankwamen, een kerk waar alleen blanke mensen komen, was er nog steeds geen stroom, maar gelukkig was na 20 min. de stroom weer terug en kon de dienst  beginnen. De dochter van Anne-Marie en Jan-Willem speelde piano en de dominee gitaar. De Afrikaanse liederen waren goed te zingen en te begrijpen, maar de dominee volgen was nog niet gemakkelijk. Het is een grappig taaltje trouwens. Verder was het een rustige en gezellige zondag. Met Jan-Willem hebben wij een paar leuke spellen gespeeld. De kinderen hebben lekker gezwommen en hebben we met een aantal kinderen 4 op een rij gespeeld, wat een populair spel is voor de kinderen.

Morgen gaan Anne Marie en onze mede reiziger Hendrika samen met hun zoon en dochter en twee kleinkinderen 5 dagen er even tussen uit. Wij blijven achter samen met Jan Willen en zullen allerlei klusje gaan doen. Annemiek gaat met twee kinderen begeleiden met leren van Engelse woordjes en hoe je het moet uitspreken. Deze kinderen hebben namelijk een leerachterstand.

Dit was het voor vandaag en gaan we lekker slapen, tot morgen.

Peter ene Annemieke

1. Jan en Tina:
    Lieve Peter en Annmiek.
    Dus een heerlijke rustdag gehad.
    Jullie zeiden dat in de kerk waar jullie zijn geweest alleen maar blanke mensen mochten komen. Hoe zit het dat met al die kinderen uit het tehuis, waar gaan die dan heen???
    Veel succes de komende week. Liefs Jan en Tina.
  2. Anneke Jansen:
    3 april 2017
    Wat weer een mooie foto's.
    Ben ook een beetje benieuwd waarom er alleen maar blanke mensen in die kerk mogen komen.
    Ik zie dat je geniet Annemieke en de kinderen natuurlijk ook.
    Tot de volgende verslag!

Dikke knuffel xxx Anneke.
  3. Peter en Annemieke Smit:
    3 april 2017
    Nee er zijn meerdere kerken maar dit is een kerk waar alleen de blanke mensen naar toe gaan. De kinderen ga niet naar de kerk maar die hebben zondagsschool
  4. Nelly Wieringa:
    3 april 2017
    Bij mij was ook de vraag boven gekomen waarom er alleen blanke mensen naar de kerk gingen, maar heb inmiddels jullie antwoord gelezen.
    Hoe is de temperatuur daar bij jullie, is het erg warm?