Dag 7 &8

7 april 2017 - Kriel, Zuid-Afrika

Lieve volgers,

Dag 7
Gistermorgen weer een gezellige ochtend gehad. Met de oudere meiden geknutseld, ze vonden het erg leuk en zijn snel tevreden. De twee jongens weer bijles gegeven, het blijft moeilijk om links en rechts uit elkaar te houden. Peter en Jan - Willem zijn weer verder gegaan met het muurtje bouwen, het schiet al lekker op. Anne- Marie en Hendrika komen vandaag weer thuis van een korte vakantie. Na nog wat huishoudelijke klusjes gedaan te hebben, 's middags gezellig met de kinderen spelletjes gedaan en getrakteerd op sweets, zoals de kinderen snoep noemen. Je ziet dat ze het niet vaak krijgen want ze weten niet hoe snel ze erbij moeten zijn. Aan het eind van de middag kwamen Anne- Marie en Hendrika weer thuis en we hebben weer gezellig met elkaar

Dag 8.
Vandaag is peter weer verder gegaan met JanWillem met het afbouwen van de muur, morgen zal de foto als bewijs beschikbaar komen. Ik heb de kinderen bezig gehouden met het maken van foto’s met een soort smileys.Daarna begon een van de jonge kinderen met een stokje op een pan muziek te maken en al gauw kreeg ik een goed  idee om hier wat mee te gaan doen. Vanmiddag zijn we naar thubelise geweest waar ze een opvangcentra hebben om wat limonade te brengen. Ook zijn we bij Liesbeth geweest, zij woont in een huisje wat van golfplaten is gemaakt. Ondanks de golfplaten heeft ze het van binnen wel gezellig gemaakt. Deze vrouw heeft haar been destijds gebroken en in het ziekenhuis hebben ze hier niks mee gedaan. Ze heeft nu dagelijks pijn en haar been is vergroeid.
Daarna hebben we een jongen en meisje die in het kindertehuis werken naar huis gebracht. Ze noemen dat een boerderij, dat zijn meerdere huizen bij elkaar maar daar hebben ze geen stromend water of stroom, allemaal erg armoedig.
Tot de volgende keer,
Annemieke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ina:
    8 april 2017
    Lieve Annemieke, wat weer een mooi verhaal, zie het helemaal voor me hoe als een lief en zorgzaam iemand daar je grote liefde en inzet toont. Het is zo'n andere wereld ,wat fijn dat je de kinderen al blij kunt maken met een snoepje. Ja, lieverd wie goed doet goed ontmoet. Heerlijk dat Peter daar ook zijn talenten kan inzetten. Geniet van de nieuwe dag! Doe ze allemaal maar de groeten van oma Ina.