Veilig aangekomen

31 maart 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Hallo lieve lezers,
Woensdag zijn we na een vertraging van een uur vertrokken naar Parijs. Om 23.30 vertrokken we naar Johannesburg waar we de volgende dag om 9.30 u aankwamen. Slapen in een vliegtuig is bijna niet te doen tenzij je veel geld betaald voor business class.
We zijn op het vliegveld van Johannesburg hartelijk onthaald door Anne-Marie, wat een spontane vrouw is dat.
Na nog een autorit van ongeveer 2 uur, waar we onderweg onze ogen uitkeken, vanwege de armoede in de town-ships en het vele afval wat op straat ligt, kwamen we aan in Kriel waar Jan Willem ons opwachtte.
We voelden ons direct thuis, wat zijn dit lieve mensen die hun hart hebben opengezet om kinderen die om wat voor reden niet bij hun ouders kunnen wonen, liefdevol op te vangen, geweldig!
Na eerst met elkaar kennisgemaakt te hebben, kwamen s'middags de eerste kinderen ons verwelkomen. Al gauw hadden ze veel plezier met de ballonnen die we hadden meegenomen en het ijs was gebroken
Het was een erg gezellige bedoening zo met elkaar en al gauw kregen we een rondleiding van de kinderen door het kindertehuis.
Na een heerlijke warme maaltijd en een lekkere douche sliepen we om 21.30 u als roosjes.

1. Irma en Richard:
    Hoi lieve (schoon) ouders,

Fijn om te lezen dat jullie zo goed zijn ontvangen. Zijn erg benieuwd naar alle verhalen en foto's.

Liefs Richard en Irma
  2. Pa:
    31 maart 2017
    Het ontvangst was dus een warm bad maar na ons telefoon gesprekje heb ik ook begrepen dat je met een cultuuromslag hebt kennis gemaakt.
    Veel plezier in het werk wat je daar kunt doen de komende weken.

Groetjes (schoon) pa.
  3. Kevin en Marloes:
    31 maart 2017
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en warm zijn onthaald.

Wij zullen jullie verhalen op de voet volgen.
    Succes de komende dagen.

Groet,
    Kevin en Marloes
  4. Jan en Tina:
    Lieve Peter en Annemiek.
    Wat fijn dat jullie zo enthousiast zijn.
    Want het is natuurlijk best spannend. Je kent niemand en hoe reageren ze.
    En als ik dan die leuke foto's zie van
    jullie tussen die donkere kinderen, prachtig. Leuk om jullie te volgen en ben alweer heel benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs Jan en Tina.

jullie tweetjes tussen die donkere kinderen, prachtig.
  5. Martin en Irma:
    1 april 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie veilig zijn aangekomen. Het eerste verslag is al enthousiast, hartstikke goed.
    Heel veel plezier en succes de komende weken.
  6. Ina:
    1 april 2017
    Lieverds, wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Een echte cultuurschok is het inderdaad. Wat mogen wij toch ontzettend dankbaar dat we hier in het westen mogen opgroeien. Heerlijk om te zien al die mooie bruine koppies.
    Geniet ervan en geef ze veel liefde. Liefs, Anne en Ina
  7. Nelly Wieringa:
    1 april 2017
    Wat een leuk adscheidsfeest hebben jullie gehad.
    Fijn dat zoveel mensen jullie bijstaan.
    Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
  8. Anneke Jansen:
    Wat geweldige mooie foto's

Geniet er van xxx
  9. Rianne:
    2 april 2017
    Wat een mooie foto's !!

Super gaaf dat jullie dit doen ...heel veel veel plezier ...

Liefs x Rianne
  10. Peter en Annemieke Smit: